dimarts, 27 d’abril del 2010

GRATINAT DE BACALLÀ AL PERFUM D'ALLS / GRATINADO DE BACALAO AL PERFUME DE AJO

Francament bo. Així ens va resultar aquest plat que ens va ensenyar la Mireia Carbó, la cuinera del Caprabo, en el seu últim taller.
Fet amb ingredients que podem tenir a casa i amb una beixamel esponjosa a l’all que pot servir per d’altres plats, com amb coliflor gratinada, per exemple.
Per fer més de festa, el vaig emplatar en uns motlles rodons de cuina, però servit en unes cassoletes de fans també queda ben be.
Sense més, aquí el teniu,

Ingredients:

3-4 alls
Oli d’oliva
750 grams de patates tallades a trossos mitjans
1 ceba
250 grams de bacallà esqueixat i dessalat

Per l’esponjós

30 grams de mantega
30 grams de farina
250 ml de llet
4 cullerades d’oli d’haver confitat els alls
2 ous
Julivert picat, fresc o sec

Preparació:

1- Primerament confiteu els alls: Poseu-los pelats dins un casso amb oli, que els cobreixi, i deixeu-los coure a foc molt baix fins que estiguin daurats, una mitja hora o més.
2- Saltegeu les patates i la ceba, i sal, tot junt, amb una mica de l’oli dels alls, fins que estiguin fetes, ben tou tot. Tapeu el recipient.
3- Feu una beixamel barrejant la mantega i l’oli dels alls amb la farina, coent-ho uns minuts i barrejant-hi la llet on s’hi haurà abans triturat els alls confitats.
4- Un cop feta la salsa i fora del foc, barregeu-hi els rovells i julivert picat i deixeu-ho refredar una mica. Podeu tapar-ho amb film transparent perquè no es faci crosta.
5- Ara munteu les clares a punt de neu i barregeu amb la beixamel d’alls.
6- En una plàtera que pugui anar al forn, o be en cassoletes individuals o motlles metàl•lics, poseu una capa de patates i ceba, una altra de bacallà i finalment cobriu amb la salsa.

7- Ho poseu al forn, al mig, uns 5 minuts a uns 200 graus i desprès gratineu fins que quedi daurat i serviu, per exemple, acompanyat de pebrots verds fregits, espàrrecs, etc.
I a provar-ho...
I un bon profit si el feu !!
!
Francamente bueno. Así nos resultó este plato que nos enseñó Mireia Carbó, la cocinera del Caprabo, en su último taller.
Hecho con ingredientes que podemos tener en casa y acompañado de una bechamel esponjosa al ajo que puede servir para otros platos, como con coliflor gratinada, por ejemplo.
Para hacerlo más festivo, lo emplaté en unos aros metálicos , pero también lo podriais servir en unas cazuelitas de barro, por ejemplo.
Sin más, aquí lo tenéis,
Ingredientes:
3-4 ajos
Aceite de oliva
750 gramos de patatas cortadas en trozos medianos
1 cebolla
250 gramos de bacalao desmigado y desalado
Para el esponjoso
30 gramos de mantequilla
30 gramos de harina
250 ml de leche
4 cucharadas de aceite de haber confitado los ajos
2 huevos
Perejil picado, fresco o seco
Preparación:
1- Primeramente confitar los ajos: Ponerlos pelados en un cazo con aceite, que los cubra, y dejar cocer a fuego muy bajo hasta que estén dorados, una media hora o algo más.
2- Saltear las patatas y la cebolla, con sal, todo junto, con un poco del aceite de los ajos, hasta que estén bien hechas. Tapar el recipiente.
3- Hacer una bechamel mezclando la mantequilla y el aceite de los ajos con la harina, cociendo unos minutos y añadir la leche donde se deberá antes haber triturado los ajos confitados.
4- Una vez hecha la salsa y fuera del fuego, mezclar las yemas y perejil picado y dejar enfriar un poco. Puede cubrirse con film transparente para que no se endurezca.
5- Ahora montar las claras a punto de nieve y mezclar con la bechamel de ajos, suavemente.
6- En una fuente que pueda ir al horno, o bien en cazuelitas individuales o moldes metálicos, poner una capa de patatas y cebolla, otra de bacalao y finalmente cubrir con la salsa.
7- Ponerlo en el horno, en medio, unos 5 minutos a unos 200 grados y después gratinar hasta que quede dorado y servir, por ejemplo, acompañado de pimientos verdes o espárragos fritos, etc.
Y a probarlo ...
Y un buen provecho si lo hacéis!